You are currently viewing Recenzia Tesla Model 3 2020 LR

Recenzia Tesla Model 3 2020 LR

Recenzia Tesla Model 3 Long Range 79kWh AWD 2020

Pri prvom kontakte s Teslou Model 3 si možno poviete: „Na toto si budem dlho zvykať.“ Po polhodine jazdy sa však váš názor pravdepodobne zmení na: „Na toto by som si vedel rýchlo zvyknúť.“

Model 3 je úplne iný svet – technicky vyspelý, minimalistický a s absenciou bežných tlačidiel, na ktoré sme zvyknutí z tradičných áut. Prvé chvíle môžu byť mierne mätúce, ale akonáhle pochopíte princípy ovládania a auto uvediete do pohybu, rýchlo sa stane návykovým.

Môj kamarát to vystihol dokonale: „Toto nie je auto, je to kolotoč.“ A naozaj – keď stlačíte pedál a vypustíte na cestu tých približne 500 koní, začína sa skutočná zábava. Akcelerácia vás doslova pritlačí do sedadla, až máte pocit, že sa nemôžete nadýchnuť. Váš spolujazdec? Ten sa pravdepodobne neubráni hlasným prejavom prekvapenia a inštinktívnemu tlačeniu nôh do podlahy v márnej snahe pomôcť vám to “lietadlo” zabrzdiť.

Tesla Model 3 je skrátka zážitok, ktorý sa ťažko opisuje – treba ho zažiť.

Okrem dychberúceho výkonu má toto auto aj množstvo používateľsky prívetivých vlastností. Napríklad po inštalácii aplikácie a spárovaní auta s ňou už nepotrebujete kartu na vstup do vozidla. Stačí prísť k autu, otvoriť dvere a sedačka spolu s volantom sa automaticky presunú do vašej uloženej pozície (pri vystupovaní sa posunú späť, aby bolo nastupovanie a vystupovanie pohodlnejšie). Zaradíte rýchlosť a môžete vyraziť.

Tu sa človek zamyslí, prečo v iných elektromobiloch musíte auto odomknúť, stlačiť tlačidlo štart a až potom vyraziť, keď to vlastne vôbec nie je potrebné. Taktiež nabíjanie na Tesla Superchargeroch funguje mimoriadne jednoducho – prídete, zapojíte kábel, po skončení odpojíte a odchádzate. Nabíjačka sama rozpozná vaše auto a platba prebehne automaticky bez akéhokoľvek zásahu vodiča.

Vyhrievanie sedačiek sa taktiež aktivuje automaticky, keď teplota klesne pod určitú hranicu. Auto si samo reguluje intenzitu vyhrievania v troch stupňoch a po čase ho automaticky vypne. Toto vozidlo doslova a do písmena robí všetko za vás, a musím úprimne povedať, že je to návykové a mimoriadne pohodlné.

Za zmienku stojí aj systém ôsmich kamier, ktoré monitorujú okolie auta. Počas jazdy neustále nahrávajú a pri odstavení vozidla zaznamenajú akýkoľvek pohyb v jeho blízkosti. Ak by sa niekto pokúsil auto poškodiť, vozidlo automaticky vyhotoví kvalitný záznam. Vďaka tomu sa vám už nestane, že niekto do auta narazí a bez stopy ujde.

Negatíva

Aby som bol objektívny, auto má aj niekoľko nevýhod. Napríklad má síce veľký kufor, no pomerne malý nakladací otvor. To je však daň za karosériu typu sedan a športové naladenie vozidla. S tým súvisí aj druhé negatívum – tvrdšie nastavený podvozok, ktorý je na našich cestách občas citeľný.

Osobne mi príliš nesedia netradičné kľučky na dverách, toto riešenie mi jednoducho nedáva zmysel. Rovnako mi vadí aj spôsob otvárania odkladacej schránky pred spolujazdcom – dá sa otvoriť iba cez dotykový displej, čo mi príde nelogické a nepraktické.

Ďalšia vec, ktorá ma trochu obťažuje, je vypínanie autopilota pri zmene jazdného pruhu na diaľnici – ak chcem prejsť do iného pruhu, autopilot sa vypne a musím ho opäť zapnúť. Toto obmedzenie súvisí s európskou legislatívou, no našťastie sa dá obísť pomocou doplnku S3XY Button, ktorý rozširuje funkcie auta. O tejto vychytávke však napíšem v samostatnej recenzii.

Záver

Napriek týmto drobným nedostatkom si dovolím tvrdiť, že ide o skvelé auto. Zatiaľ som nesedel v lepšom a používateľsky prívetivejšom vozidle. Je cítiť, že toto auto nepochádza od tradičnej automobilky, ale bolo od základov navrhnuté ako inovatívny elektromobil – a tento prístup vyšiel dokonale.

Viem, že mnohí odporcovia elektromobilov so mnou nebudú súhlasiť, no nesnažím sa nikoho presviedčať. Táto recenzia vyjadruje čisto môj subjektívny názor a pocity. Mojím cieľom je pomôcť tým, ktorí zvažujú kúpu tohto auta. Zámerne som neuvádzal technické parametre ani podrobnosti, pretože predpokladám, že tieto informácie si každý záujemca ľahko dohľadá.

Za mňa toto EV získava 98 %. Tie chýbajúce dve percentá strhávam v podstate len preto, že auto je nízke a ja som si už zvykol na vozidlá s vyšším posedom, kde je nastupovanie pohodlnejšie – najmä s pribúdajúcim vekom.

pripravuje sa

Pridaj komentár